Tuesday, April 16, 2013

Upah Kucing Sebagai Tukang Sapu hebat


Dah lama tak share gambar Cik TengTeng dan Mr. E'el kan? Dulu panggil Baby E'el, sekarang tak boleh panggil Baby dah. Dah besar dan menggemuk dengan jayanya. Cerita pasal E'el ni, sekarang ni dah makin nakal. Lompat sana, lompat sini. Hyperactive sungguh. Ada sekali lompat macam mana entah sampai seterika yang atas iron board tu boleh jatuh. Nasib baik tak jatuh atas badan E'el. Mak mampu geleng kepala je lah. Kadang-kadang kesian tengok Cik TengTeng kena buli. Dikejar ke sana, ke mari oleh E'el yang nakal tu.
Ulat bulu tido tepi tingkap.
Dah penat main kejar-kejar lah ni. 
Disebabkan E'el ni terlampau nakal dan sekarang Cik TengTeng pun dah terikut sama, memang tunggang langgang lah rumah tu. Barang hiasan kaca kena letak dalam almari yang budak berdua ni tak boleh nak buka. Kalau tak putih mata lah pecah sana sini. Even kerja sekolah mak pun, kertas-kertas ujian atau apa-apa pun tak boleh letak merata. Bangun esok pagi tengok lah segala kertas dan buku tu jadi macam sayur tak habis dikunyah. FYI, parents Chipmunk dua-dua cikgu. Buku dan kertas-kertas memang ada di mana-mana. Tu belum buku sekolah adik lagi.
Bila dah keadaan macam ni, teringin Chipmunk nak hadiahkan something untuk kucing dua ekor ni. Tapi tak tau lah kalau di Malaysia ni ada. Kalau ada tu elok sangat lah.
Pet Sweep
Direka oleh Todd Lawson untuk kegunaan kucing dan anjing. Sambil berkejar-kejaran tu boleh lah sapu-sapu habuk sekali. Ni kalau E'el dan Cik TengTeng pakai memang bersih habis satu rumah diorang kerjakan.

Imagine E'el buat macam ni, mesti comel gila!
Kalau betul lah macam ni, memang senang lah mak Chipmunk nanti. Lagi-lagi kalau Chipmunk dan adik perempuan Chipmunk tu tak ada kat rumah. E'el dan Cik TengTeng ada untuk bersihkan rumah. Haha!
Mengumpat E'el lah tu. Huh!
p/s : Cik TengTeng sekarang kurang comel dah. Bulu habis gugur. Tapi dah bawa pergi jumpa Vet. Alhamdulillah, bulu-bulu Cik TengTeng dalam proses untuk tumbuh balik.

No comments:

Post a Comment