Tuesday, March 19, 2013

coretan Hati Terindah Dari Pari Pari Chenta,



Pari Pari Chenta (Setia Hingga Hujung Nyawa)


BENARKAN AKU BERBICARA

benarkan aku berbicara
melalui hati yang berbisik
kerna mulut ku terkunci
tidak mampu dan berdaya untuk meluahkan sepatah kata pun

benarkan aku berbicara
melalui jiwa ku yang bersembunyi
dibalik sanubari ku yang gelita
berikanlah aku sedikit cahaya
pelita yang menggamit kenangan lalu
ku tak ingin mencuit memori itu
tetapi.. aku hidup kerna kisah silam itu

benarkan aku berbicara
sendirian, bermadah untuk diri ku
mencatit setiap yang terjadi
melalui mata pena yang menari nari
dikertas putih yang akan terkarang
bait2 kata yang pasti menghambat perasaan

benarkan aku berbicara
kerna bicara ku, adalah satu bicara
yang hanya aku dan engkau yang tahu
sayang....
dengarlah bicara ku ini
fahami bicara ku ini
hayati dan simpanlah bicara ku ini
selagi hayat mu dikandung badan...

hati ku hanya ingin berbicara..
yang...
AKU SAYANG KEPADA MU ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

No comments:

Post a Comment