Tuesday, March 26, 2013

Keadaan Terkini Di Palestin Dan Ketahuilah Sifat Pengecut Tentera Israel Terhadap Remaja Palestin.





Assalamualaikum

Alhamdulilah hari nie masa lagi dapat lihat keindahan ciptaan Allah dan melihat muka mereka yang mampu tersenyum lagi.Allah hantarkan sedikit ujian sebagai peringatan untuk kita sedar seperti kes di sabah itu tentang nilai keamanan . Acik terfikir baru ujian di berikan sedikit tetapi pelbagai kenyataan yang keluarkan . Bukan apa , bagaimana mana mereka yang berada di palestin sekarang nie ??

Bertahun tahun mereka berjuang dan meyaksikan kematian di depan mata mereka sendiri.Anak bini terbunuh , rumah di hancurkan, harta di rampas dan di sakiti. Dari muda hingga tua berjuang berhabis habisan untuk mempertahankan tanah air mereka dan agama mereka dari di jajah anasir luar. Acik kalau di berikan kesempatan teringin sangat nak ke sana,  berharap sangat dan acik cuba cari tahu tentang keadaan mereka. Adakah mereka merasa aman ? ataupon masih lagi di gangu ? Acik pergi ke satu page iaitu Aman Palestin Mesir.

Acik sangat terkejut melihat satu gambar yang di postkan di situ di mana tentera israel membuat pemeriksaan kesemua beg-beg anak-anak Palestin sebelum sempat sampai ke sekolah.Kalau di fikirkan kenapa mereka takut sangat sampai budak kecil pon dia nak check ?

Dan paling sedih adalah pemergian Khansa' Palestin iaitu Ummu Nidhal.


Siapa itu Ummu Nidhal ??

Ummu Nidhal juga dikenali sebagai Khansa' Palestin (Khansa adalah nama sohabiyah pada zaman Rasulullah S.A.W)

Beliau adalah seorang 'ibu sejati' yang telah menyerahkan kesemua anaknya untuk menentang musuh dan didoakan agar mereka memperoleh syahid di bumi barakah Palestin. Tiga daripada empat anaknya telah syahid bertemu dengan Allah Azzawajalla. Manakala seorang lagi daripada anaknya masih lagi didalam tahanan Israel.

Ummu Nidhal tidak terkejut menerima berita kematian anak-anaknya bahkan beliau bersedia menyerahkan semua anak-anaknya untuk mati syahid. Beliau pernah berkata ketika diwawancara oleh pemberita tentang pemergian anaknya, 

"Anak saya telah syahid. Dia yang akan menolong saya dengan kesyahidannya. Sesiapa yang menyayangi anak-anaknya berikanlah sesuatu yang paling berharga semampunya kepada anakmu. Dan perkara paling berharga yang boleh diberikan ialah syurga".  


Mesti ada yang katakan , kenapa nak sibuk sibuk di negara orang ,negara sendiri ada krisis . Niat acik bukan apa, setiap hari acik mengikuti kisah di lahad datu untuk mengetahui perkembangan terkini.Ambillah semangat dan ikitbar mereka di palestin yang di hidup dalam kesengsaraan di bumi sendiri. Dan jangan kita merosakkan bumi malaysia ini dari pekara yang tidak tidak. Apa pon kita kena siapkan diri untuk hadapi apa jua kemungkinan yang akan terjadi.

SATU lagi gambar menunjukkan betapa pengecutnya tentera israel apabila bertemu dengan remaja-remaja Palestin yang melontarkan batu-batu ke arah mereka.

Sememangnya yahudi adalah satu bangsa yang pengecut !
 

Sedekahkan al fatihah kepada 10 tentera kita yang terkorban di sabah serta rakyat palestin yang terkorban dalam peperangan. Semangat rakyat palestin sangat hebat ,walaupon mereka masih muda tetapi mereka tetap bersemgat mahu menghalau israel walaupon hanya baling guna batu. 

Ambillah semangat mereka untuk kita pertahankan negara kita. Dan sebagai blogger jangan kita jadi penghancur minda remaja kita dan pemusnah sahsiah diri remeja sekarang. Kita juga perlu berjuang , fildunia wal akirat


No comments:

Post a Comment