Friday, February 22, 2013

TIPS BERNIAGA BURGER


meniaga burger pun kena ada skill

Assalamualaikum dan selamat sejahtera

siapa kata nak meniaga ni senang!!!,,nak meniaga burger pun nak kena ada skill beb,,
kat tempat aku ada lebih kurang tujuh burger stalls,,,,tapi dua je yang laku

"derrr,,setakat meniaga burger,,kau nak kasi anak bini kau makan apa???""hahaha

"aku bagi makan burger la ngok"

owhsemm laa,,,pegi tanya soalan bodoh

disebabkan aku dengan brother tu kau tim
aku penah tanya cenggini!!

"ramai ye yang datang beli burger kat sini,,satu malam agak-agak berapa abg boleh dapat?"

"kalau bersih,,kurang kurang pun dapat lah rm300"

hahah,,hambek kau,,,satu malam dapat rm 300,,dah la tak payah sewa tapak,,,meniaga kat tanah sendiri,,,


300 darab 26 hari =?????

perrrghhhh,,,boleh beli "ferrari" owh

kat sini aku nak cerita,,taktik yang dua orang peniaga burger tempat aku ni guna,,,
mana lah tau ,korang nak start meniaga ke kan,,,,

Tips 


ni apa yang brother tu buat,,,,
walaupun korang cuma bukak kedai burger,,tapi hiaslah warung tu,,semegah megah nya,,,
kat warung brother ni,,,serius dah macam kedai makan,,,kerusi meja sume lengkap,,ada tv,,ada wifi,,hahahahha,,,gila tak gila kau???,,,pandai owh brother tu wiring,,
sampaikan ,,korang tak perasan pun,,tu sebenarnya kedai burger je,,

"bang,,order bang!!!"

"ye nak makan apa??"

"bagi nasi goreng cina 4,,saya nak makan sorang"

"ni kedai burger lah dik,,mana ada jual semua tu"

"apa ni bang,,tempat dah macam waung makan,,takkan jual burger je,"

"okelah,,kau try lah pergi mcd,,lepastu kau order roti canai"

"err,,sory bang,,burger burung unta 8 ya"

then,
pelbagaikan lah menu nya,
asyik burger ayam dan daging je,,,
brother tu ada macam-macam menu,,,
aku sebut yang rare je,,,

burger burung unta,
burger kambing,
burge arnab,
burger kanggaru,
burger rusa,

*burger burung unta rasanya memang pelik,,hahahahha

yang paling penting,,
"sedappppp"

-
-
-
-

second,,,aku nak cerita rahsia kat kedai no dua pulak,,,,
aku penah beli kat situ sekali je,,,
"burgernya tak sedap pun,,,heheh"

tapi yang pelik,,,yang membeliinya,,,,berduyun duyun,,,,boleh dikatakan sampai beratur lah,,
hahaha,,,kedai nya,agak kedalam sikit,,,
di sebabkan perasaan ingin tahu aku melampau,,,aku pun pegi lah beli kat situ,,

Nak tau apa rahsianya???

peeeerrrrrrrrgggggggggggghhhhhhhhhhhh!!!!!
awek beb,,
patut ar yang beratur semua lelaki,,,
aku rasa budak sekolah kot????
tapi lawa la jugak,,hahahahh
pastu dia pergi layan sume orang,,cetttt,,
hahahahah

"awak,,,burger awak tak sedap la,,,tapi untung,,ramai orang,,hahaha"
kesimpulannya,,
brother tu mengamalkan konsep
"vokal bukan sekadar rupa" rupa tak penting beb,,,janji bakat ada,,,

budak tu pulak mengamalkan konsep
"akademi fantasia"bakat tak penting beb,,janji rupa ada,,,hahaha,,


No comments:

Post a Comment