Saturday, May 18, 2013

waooo Harga Emas Semasa Turun Lagi... may 2013



Harga Emas Semasa turun lagi semalam 17 may 2013 jumaat malam. harga emas turun kaw kaw nyer... mencecah USD1360/oz

salam semua lama dah saya tak update posting di blog ini... baru baru ini emas turun kaw kaw pada waktu sebelum nak pilihanraya umum malaysia ke 13... turun kaw kaw sampai penuh kedai emas... hari ni lepas pru 13 ni pun turun baikkk punya....


penurunan harga emas mentah ini akan menjadi kan harga di kedai emas fizikal juga turun agak drastik juga.

macam hari ni emas 999 30gram boleh didapati pada harga rm149/gram siap semua , manakala harga emas 916 boleh dpt rm145/gram semua...

sangat jauh berbeza dengan harga2 sebelum ini...

ada sesetengah kedai emas akan jual pada harga spot iaitu rm136/gram harini... tetapi mereka akan markup pula pada upah tukang...menjadikan harga emas nya akan lebih tinggi apabila ia pindah milik kepada customer.

namun begitu banyak kedai2 emas yang jual pada harga spot dengan sedikit upah kebanyakannya kehabisan stok.

ini adalah fenomena biasa anda akan lihat di kedai-kedai emas pada ketika ini.


orang ramai akan berpusu-pusu ke kedai emas terdekat mereka untuk usha design design terkini yang menambat hati lebih lebih lagi denganharga emas semasa yang sangat rendah ketika ini.

Emas bukan lagi untuk orang kaya tetapi untuk mereka yang sedar akan kepentingannya dan ketahanannya dalam menyimpan nilai duit kertas anda.

Ya betul, sekarang harga emas terkini turun begitu mendadak, tetapi ia tidak turun selalu... turun sikit tapi naiknya banyak kali.



Anda masih memilih meyimpan duit kertas ??? fikir fikirkan dan selamat beramal.... peace yooo

No comments:

Post a Comment